Gaming i læring og inkludering

I samarbeid med:
Event Partners:

Hvordan kan man bruke gaming i læring og inkluderingsarbeid og hvordan kan unges interesse og talenter for gaming og e-sport omformes til kompetanse for arbeidslivet? Og Hvordan bruker vi gaming og online dataspill som læringsressurser i arbeid med læreplanmål?

Starter
27
.
January
2025
Event start:
January 27, 2025
︁
Konferansen streames
PåmeldingRegistration and price list

Velkommen til konferansen ved Samuel Massie

27
.
January
Jan 27
9:50
10:00

Velkommen til landskonferansen; gaming i læring og inkludering. Dette er 3. år på rad vi samler fagfolk fra hele landet. Playstation ambassadøren; Samuel Massie vil lose oss trygt gjennom 2. dager med masse tidsaktuelle foredrag til læring og inspirasjon for oss alle.

Gameren Mats Steen

27
.
January
Jan 27
10:00
10:30

Først da Mats var død, forsto foreldrene verdien av gamingen hans. Robert og Trude sørget over sønnens ensomme liv i rullestolen. Men da Mats døde, tente venner over hele Europa lys for ham. Få med deg en gripende historie om foreldrenes forhold til sønnens liv som gamer og deres opplevelse etter at han gikk bort.

Spillpedagogikk - spill og nødvendige betingelser for læring

27
.
January
Jan 27
10:45
11:30

Spill i skolen er Tobias Staaby største profesjonelle lidenskap. Foredragsholderen har jobbet med spill i klasserommet i flere år, og blant annet utviklet opplegg for bruk av spillet The WalkingDead i religion og etikk.

 Foredraget vil omhandle hvordan man som lærer kan bruke spill som strukturerte førstehåndserfaringer for å didaktisere fagstoff for elevene.

Lunsj Gaming

27
.
January
Jan 27
11:30
12:30

Kan dataspill gi elever power-ups i skole og utdanning? Innsikter fra forskning og praksis

27
.
January
Jan 27
12:30
13:15

Foredraget tar for seg hvordan gaming kan styrke elevers mestring, inkludering og læring i skoleløpet. Du vil få innsikt fra forskningsprosjekter om e-sport som toppidrettsfag, spillpedagogers arbeid med elever i risikosonen for frafall, hvordan NAV har brukt gaming til arbeidslivstrening, samt hvordan lærere forholder seg til elevers erfaringer med dataspill som pedagogisk relevant.

Myter om dataspill

27
.
January
Jan 27
13:30
14:00

Er det sant at gaming er asosialt? Kan man lære noe av å spille dataspill? Bør man sette gaming på CVen? Forfatter Steffen Sørum, selv en aktiv hobbygamer har sammen med sønnen Mats Jonsbu Sørum også kjent som gameren Sak0ner en samtale rundt mytene om dataspill og hva vi kan lære fra gaming og hva gaming kan gi tilbake til læringen.

Game On

27
.
January
Jan 27
14:00
14:30

GAME ON er et unikt samarbeid mellom UiA, Varodd Utvikling og næringslivet, hvor det samarbeides om å få folk med digitale ressurser i jobb. Studentene gjennomfører et 1-årig tilpasset studie i Akademisk e-sport på Universitet i Agder, samtidig som de jobber parallelt i næringslivet. Både i studiet og i bedriften får studentene bruk for gaming- og IT-kunnskapene sine.

Studiet videreutvikler ferdigheter som er viktig for dagens samfunn innenfor spillhistorie, programmering, psykologi, video og lyd, spilldesign samt e-sport. I tillegg statistikk, kart og logistikk.

Digitale Talenter: Styrkebasert læring som bro tilbake til jobb og studier

27
.
January
Jan 27
15:30
16:15

Hvordan kan gaming bidra til å styrke individers unike evner og skape nye veier tilbake til arbeidslivet eller studier? I dette foredraget deler Sina Erichsen og Inger-Johanne Mørk fra årets sosiale entreprenør, Jobloop, hvordan de brukerstyrkebasert læring og tett oppfølging for å hjelpe unge mennesker med å gjenoppdage sine talenter og bygge en bærekraftig fremtid. Gjennom praktiskeeksempler og innsikt viser vi hvordan digitale ferdigheter kan forvandle utfordringer til muligheter.

Karrierekompetanse og problemløsning i overgangsfaser gjennom refleksjonspillet ThiGro®

28
.
January
Jan 28
9:40
10:10

Foredraget fokuserer på hvordan refleksjonsspill kan benyttes i undervisningen for å bidra til livsmestring i overgangsfaser og utvikling av karrierekompetanse. Foredraget vil presentere funn fra utprøvingen av spillet. Funnene er basert på analyse av svar fra en anonym spørreundersøkelse og pedagogisk observasjon av personer som var med å spille spillet. Foredragsholder vil demonstrere spillportalen ThiGro®, som består av flere spill for ulike målgrupper.

AFT Gaming MjøsAnker

28
.
January
Jan 28
10:15
10:45

I gaming-tiltaket hos MjøsAnker benytter man spill i kartlegging av interesser, ferdigheter og kompetanse, med mål om å bistå unge gamere ut i relevant jobb eller utdanning. Deltakerne får mulighet til å se og formulere kompetanse de har tilegnet seg gjennom spill, og sammen ønsker man å fremme gaming som ressurs, samt bidra til utvikling av inkluderings- og karriereveiledningsmetodikk.

Spill som verktøy i voksenopplæring

28
.
January
Jan 28
11:00
11:30

Gjennom 4 års erfaring med spillbasert kvalifisering har Podium AS funnet nye veier for å hjelpe unge voksne med utfordrende skolebakgrunn. Bli med og utforsk hvordan vi bruker gaming til å tilpasse undervisningen, slik at hver elev kan oppleve suksess på sine egne premisser.

Lunsj gaming

28
.
January
Jan 28
11:30
12:30

Digitale talenter og arbeidsmarkeds behov

28
.
January
Jan 28
12:30
13:00

AS3 Norge har de siste fire årene jobbet aktivt med å finne frem til gode løsninger for å matche unge digitale talenter med behovene for digital kompetanse i arbeidsmarkedet. DIGITALE TALENTER er et heldigitalt program utviklet av AS3 og Noroff School of Technology der unge med digital interesse og talent både får formell kompetanse og hjelp til å finne en passende jobb. I foredraget vil AS3 og Noroff dele bakgrunn for samarbeidet, samt erfaringer og resultater, og planer videre for programmet.

E-sport og spill i skolen - Både fag og pedagogisk verktøy

28
.
January
Jan 28
13:00
13:30

I takt med den digitale utviklingen har e-sport og spill stadig blitt mer og mer relevant innen utdanning. Dette foredraget tar for seg hvordan e-sport kan integreres i skoleverket både som et eget fag og som et kraftfullt pedagogisk verktøy. Samt belyse hvordan e-sport og spillpedagogikk kan fremme inkludering, motivasjon og læring blant elever, og bidra til en moderne og engasjerende skolehverdag.

Marius Hauso har i tre år drevet esport som valgfag ved Vormedal Ungdomsskole, tatt videreutdanning som spillpedagog, og brukt mye av sin fritid på å hjelpe andre skoler sette opp egne e-sporttilbud.

Tidspunkt

Date

27
.
January
28
.
January
2025
Jan 27
January 28, 2025

Sted

LoCation

Scandic Oslo Airport

Konferansier

Samuel Massie

Samuel Massie er kjent for masse engasjement, motivasjon, og livsglede. Dette er Samuel Massies nye liv. Den tidligere skoletrøtte og motivasjonsløse tenåringen ble kastet ut i en mediastorm uten like da seilskuten «Berserk» forsvant i ishavet. I dag er han blitt en populær foredragsholder, programleder og konferansier.

Kategorier

Categories

Arbeid og velferd
Helse og omsorg
Psykisk helse
Utdanning

Fysisk deltagelse

Konferansedeltagelse 2 dager uten overnatting.
Inkludert lunsj begge dager.
5650,-

Konferansedeltagelse 2 dager med overnatting
(27-28 januar) + middag 27. januar.
1 natt på hotell inkl. frokost. Lunsj begge dager.
7.625,-

Konferansedeltagelse 2 dager med overnatting (26-28 januar) + middag 27. januar.
2 netter på hotell inkl. frokost. Lunsj begge dager.
8.795,-

Dagsdeltagelse inkludert lunsj.
3.340,-

Digital deltagelse

1 - 5 personer - per pers 2.070,-

6 - 10 personer - per pers 1.840,-

11 - 15 personer - per pers 1.725,-

16 - 20 personer - per pers 1.690,-

(Grupperabatt regnes ut automatisk etter hvert som du legger inn deltagere). Flere enn 20 personer? Kontakt Ragnar Hoff på info@konferanseplassen.no.

Standplass

Trykk på "påmelding" over for å se priser.

No items found.

Samuel Massie

Konferansier og playstation Ambassadør

Les mer

Robert Steen

Adm. direktør i bygghåndverk Norge og juryleder Ibelinprisen

Les mer

Mette Kristensen

Leder Innovasjon og utvikling AS3

Les mer

Tobias Staaby

Spillpedagog

Les mer

Sonja Susnic

Universitetslektor på OsloMet

Les mer

Oppdag mer